Gør dig klar til Google besøg – Tænk “EAT”

Google er ikke kun kunstig intelligens, men også Googles eksperter, som aflægger din din hjemmeside besøg. De bedømmer som en af de vigtigste ting din hjemmeside ud fra begrebet: EAT = Ekspertise, Autoritet og Troværdighed.

Vurderingskriterier for Googles EAT eksperter

Google har ikke offentliggjort detaljerede oplysninger om, hvordan deres fysiske EAT eksperter vurderer en hjemmeside. EAT er en vigtig faktor i Googles algoritmer, der hjælper med at afgøre, hvordan hjemmesider rangeres i søgeresultaterne. Her er nogle af de generelle kriterier og faktorer, som eksperter formentlig tager i betragtning:

Ekspertise

Autoritet

Troværdighed

Det er vigtigt at bemærke, at Google bruger komplekse algoritmer til at vurdere EAT-faktorer, og de bruger ikke nødvendigvis fysiske eksperter til at gennemgå hver enkelt hjemmeside manuelt. I stedet bruger de maskinlæring og dataanalyse til at identificere kvaliteten af websteder baseret på disse faktorer. Man bør dog altid stræbe efter at skabe indhold, der er udstråler ekspertise, autoritet og pålideligt for at opnå højere rangeringer i Google-søgeresultaterne og forbedre brugeroplevelsen.

Optimer din hjemmesides linkpopularitet og synlighed i sociale medier

Som det fremgår af ovenstående, vil det være en fordel for dig, at de sider, der linker til dig, også er populære, og gerne handler om noget af det samme som din egen side. Og det er vigtigt, at også disse sider udstråler ekspertise, autoritet og troværdighed.

I de senere år er din hjemmesides sociale faktor blevet stadig mere vigtig. Det betyder i Googles optik, at din side er mere interessant, hvis den hyppigt bliver linket til fra sociale medier som Facebook, Twitter og LinkedIn.

Din hjemmesides indlæsningshastighed er en vigtig parameter

Indlæsningshastigheden for din hjemmeside er i de senere år blevet vurderet stadig højere af Google. Man kunne tro, at Google bare kunne overlade denne tekniske vurdering til sine robotter. Men nej, sådan er det ikke. Googles vurderingseksperter har som selvstændig opgave at inkludere indlæsningshastigheden som en faktor i den endelige pointtildeling.

Mange hjemmesider tynges alvorligt af uduelige templates og tonstunge billeder, som gør indlæsning af siderne til en plage, ikke mindst, hvis man har en langsom internetforbindelse. Det er der mange, der har, og dem er Google solidarisk med. Så de langsomme sider ryger om på side to i Googles søgeresultat!

Et godt sted at starte er Googles hastighedstest: Google Speed Insight. Der får du leveret både score, diagnose og forslag til forbedringer. Mange af disse forslag kan efterkommes med diverse plugins til det CMS system, du bruger til din hjemmeside.

Jeg kan hjælpe dig til succes med optimering af din hjemmeside

Jeg har mange års erfaring i optimering af hjemmesider, og de fleste af mine kunders hjemmesider rangerer højt i Google søgeresultater. Jeg arbejder ud fra EAT-perspektivet i alt, jeg foretager mig.

Her er nogle af mine vigtige indsatspunkter i forbindelse med søgeoptimering af din hjemmeside:

  • Overordnet strategi – Vi skal have en snak om din virksomheds markedsføringsstrategi, og hvordan vi kan gøre resultaterne målbare. Hvad er det, vi vil opnå: Mere direkte salg? Flere kundehenvendelser? Flere downloads af brochurer? Flere abonnenter på din mailingliste?
  • Relevante søgeord – Vi skal kredse os ind på hvilke søgeord, der kan forventes at optimere dine besøg fra Google. Her skal vi afveje hvilke søgeord, der bliver benyttet mest, og hvor du har størst chance for succes i forhold til konkurrenterne.
  • Effektive tekster – Jeg sørger for at udvikle optimale produkt- og virksomhedsbeskrivelser til brug for Google. I beskrivelserne tager jeg højde for de vigtigste søgeord, og sørger for, at de bliver lagt rigtigt ind på din hjemmeside.
  • Linkpopularitet – Det er vigtigt for Googles forståelse, at der er links til din hjemmeside fra andre hjemmesider. Det er simpelthen noget af det mest basale i den måde Google tænker. Jeg hjælper dig med at finde muligheder, og vurdere hvilke, der er bedst for optimering af din hjemmeside.
  • Sociale medier – Sociale medier som Facebook, Twitter og LinkedIn er blevet vigtige faktorer i forhold til søgemaskineoptimering. Jeg hjælper dig til at få mest muligt ud af de sociale medier i forhold til dine ressourcer.
  • Overvågning og opfølgning – Din hjemmeside skal overvåges og tilpasses løbende. Vi aftaler, hvem der gør hvad i forbindelse med den løbende Google SEO optimering.

Husk, at alle dine sider er en landingssider

Søgeoptimering er ikke tilstrækkelig, hvis du skal have et ordentligt resultat af dine anstrengelser. Når du optimerer din hjemmeside er det også vigtigt, at du har opmærksomheden rettet mod, hvad der sker, når nogen i målgruppen lander på din hjemmeside.

Hver eneste af dine sider skal betragtes som en landingsside, der skal kunne fastholde og konvertere de besøgende. Her viser min erfaring, at du kan øge dit salg eller antallet af henvendelser betragteligt, hvis dit webdesign netop har dette fokus og håndterer dine sider med dette for øje.

 

Tag denne hjemmeside som eksempel

I forhold til begrebet EAT kan du blive inspireret af, hvordan jeg har designet min webbureau forside. Her har jeg fokuseret på, at når Googles specialist kommer forbi, skal han/hun nemt blive overbevist om, at jeg scorer højt på Ekspertise, Autoritet og Troværdighed inden for webdesign, søgeoptimering og Google Ads.

Fokus er på signalering af, at jeg har mange års erfaring og succes, og at det underbygges af kundeudtalelser. Det er gjort nemt, at klikke sig ind til bevisførelsen med de markante røde knapper.

Når det er nemt for Googles medarbejder, er det også nemt for alle de potentielle kunder, der kommer forbi min hjemmeside 🙂

Kontakt mig for optimering af din hjemmeside