Trin 6 – Sociale Medier og virksomhedsprofiler i SEO

Google er afhængig af informationer fra sociale medier for at følge med i, hvad der rører sig her og nu. Læg mærke til, at hvis der sker en stor begivenhed ude i verden – så er Google inden få timer på pletten med aktuelle og relevante søgeresultater.

Sociale medier

Det kan Google kun mestre, hvis den har snablerne dybt nede i de sociale medier. De mest benyttede, relevante sociale medier er: Facebook, LinkedIn, Instagram, X (Twitter) og Pinterest.

Du kan oprette både personlig profil og virksomhedsprofil i alle fem medier. Det er forskelligt fra branche til branche hvilke sociale medier, der er mest relevante.

Sørg for at linke de sociale medier og din hjemmeside sammen. Hvis du f.eks. har en Facebook side kørende, kan du på Facebook siden angive, at den hører sammen med din hjemmeside, og samtidigt kan du på din hjemmeside have et Facebook ikon, som linker over til din hjemmeside.

Din Google virksomhedsprofil

Dit firmas Google My Business konto hører også til under dette emme, og er ikke mindst interessant under begrebet lokal SEO.

Sørg for konsistente virksomhedsoplysninger på tværs af platforme

Sørg for, at du er konsistent gengivelse af adresse og kontaktoplysninger i alle disse medier, så du ikke forvirrer Google unødigt.

 

Lad mig hjælpe dig med søgeoptimering af din hjemmeside

Har du brug for søgeoptimering af din hjemmeside, så giv mig et kald for en uforpligtende snak, eller brug nedenstående formular.

Mit webbureau har gennem 20+ år leveret resultater inden for webdesign, SEO-optimering og online markedsføring for en bred vifte af danske, udenlandske og internationale kunder. Læs om Webdesign: 10 stærke grunde til at vælge mit bureau

 

Kontakt mig for hjælp til søgeoptimering af din hjemmeside